Sunday, November 11, 2018

هرآنچه باید راجب کارواش نانو (کارواش بدون آب) بدانید-گنجی مگ

بسیاری از مردم همچنان ترجیح می دهند خودروی خود را تحت فشار گرم و سرد آب شست وشو کنند، اما باتوجه به مصرف بالای آب و کمبود آب روش های بهتری جایگزین شده است. کارواش بدون آب و کارواش نانو، تکنولوژی جدیدی است که اخیرا مورد توجه قرار گرفته است. پیشرفت علم نانو ذرات موجب ورود این فناوری به کارواش شده است.
این تکنولوژی موجب رونق کارواش های سیار شده است. چون نیازی به تخصص و ابزار خاصی ندارد راننده ها نیز میتوانند این کار را انجام بدهند.
نانو نیاز به آب ندارد!
باید بدانید که این تکنولوژی از صنعت کشتی سازی وارد صنعت خودرو سازی شده است. در واقع از نانو به دلیل مقاومت بالا به نفوذ برای مقاوم کردن سطوح در تماس با آب دریا استفاده می کنند و این فناوری خاصیت آب گریزی ایجاد می کند.
هنگامی که جرم و کثیفی یا هر نوع آلودگی روی سطوح قرار می گیرد، هر چه مولکول های آب با سرعت بالاتری به سطح برخورد کنند، توانایی بیشتری در پاک کنندگی دارند که در کارواش های معمول از فشار هوا و آب برای رسیدن به این هدف استفاده میشود. حال فرض کنید آب در اختیار نیست، با تکنولوژی مواد شوینده نانو، دیگر نیازی به آب ندارید.
این مواد می توانند روی سطوح با ابعاد بسیار ریز نانومتری نفوذ کنند و آنها را با ایجاد رشته های به هم پیوسته، به الیاف دستمال منتقل نمایند. بنابراین جرم های بسیار ریز غیر قابل رویت، در ابعاد نانو از روی سطوح پاک می شوند. هم چنین این مواد بعد از فرایند تمیزکاری, با ایجاد یک لایه با چسبندگی بالا از سطح محافظت میکنند.
 چگونه در خانه استفاده کنم؟
ابتدا مواد نانو را به سطح خودرو اسپری کنید تا آلودگی ها از آن سطح جدا شده و همزمان لایه‌ای بسیار ظریف از ذرات نانو در زیر گرد و خاک ایجاد می‌شود. با یک حوله آلودگی ها و کثیفی را پاک کنید. با استفاده از پاک کردن با حوله دوم یکنواختی و پرداخت همان لایه نانو و همچنین براق شدن سطح رنگ ایجاد می شود. در مرحله آخر مشاهده خواهید کرد که به سادگی اتومبیل تمیز  شده است.

No comments:

Post a Comment